Tre tänkvärda



Från min bokhylla vill jag bjuda på tre tänkvärda böcker som ligger mig varmt om hjärtat och som jag kommer att läsa mer än en gång!

Alkemisten författad av Paulo Coelho är en bok som lockar och inspirerar till förändring, till att leva efter sina drömmar och göra det man själv vill. Vi får följa Santiago på hans resa från Spanien genom Egyptens öken i hans jakt på en dyrbar skatt, och hans möte med alkemisten.  Jag tycker att Coelho är en mästare på att nå ut till sina läsare, beröra och inspirera.

Nu vill jag sjunga dig milda sånger
av Linda Olsson, är en annorlunda historia om två kvinnor vars liv är så olika men som ändå finner varandra och utvecklar en djup vänskap. De bär båda på sin egen historia och sorg och vi får följa dem när deras vänskap förändrar livet, och synen på livet. En otroligt vacker bok som stannade kvar i mitt hjärta en lång tid efteråt...

Fem personer du möter i himlen
är skriven av Mitch Albom. Här får huvudpersonen Eddie svar på den stora frågan - vad händer när vi dör. Med såväl allvar som humor får vi följa Eddie i livet efter detta när han möter fem personer som på olika sätt haft betydelse för hans liv och för att det blev som det blev.

Läs och bli berörd!

//Lina

Kommentarer
Postat av: Lilltolen

Roligt att du tittade in hos mig. Alkemisten är en underbar bok och som du säger kan man läsa den många gånger. De andra har jag inte läst men kanske blir det så. Lycka till med liten och må väl.

2009-09-05 @ 12:33:21
URL: http://lilltolen.blogspot.com
Postat av: Lilltolen

Roligt att du tittade in hos mig Beatrice. Håller med om att alkemisten kan läsas många gånger - fantastisk bok. De andra har jag inte läst men det kanske blir. Må väl

2009-09-05 @ 12:37:38
URL: http://lilltolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0