Höstmys och mammaledighet



Just nu är jag hemma och är mammaledig. Inför ledigheten, när jag var gravid och totalt ovetande om hur det skulle bli att ha en liten bebis, bunkrade jag upp rejält med läsning. Bokrean i februari kom lägligt för detta ändamål. En vän till mig, som varit mammaledig ett tag, log överseende och gav en hint om att det nog inte skulle finnas så mycket tid till läsning när bebisen kommit. Hon hade rätt, och inte! Av den hög böcker jag köpte har jag inte kommit igenom en enda ännu, men lite ny litteratur har jag ändå hunnit med. Ljudböcker är perfekt för mig nu och under barnvagnspromenaderna följer cd-spelaren med. Jag har precis lyssnat klart på Mari Jungstedts senaste Den dubbla tystnaden som likt hennes tidigare deckare handlar om kommisarie Anders Knutas som lever och arbetar på Gotland där han löser otäcka brott tillsammans med kollegorna. Spänning som gör promenaderna lite extra långa.

Ljudböcker rekommenderas alltså varmt, men att läsa själv är ju ändå det bästa tycker jag. Så nu när hösten kommer, och min son blivit lite äldre och sover gott på kvällarna, tänker jag ta itu med min bokhög. Krypa upp i soffan med en god bok och en kopp te känns som ett perfekt avslut på dagen. På bilden ovan kan ni se en annan bra sak för en småbarnsförälder. Min svägerska, tillika bloggpartner, gav mig det fina bokomslaget i julklapp. Perfekt för att skydda böcker som åker med i skötväskan eller hamnar i små, inte så varsamma, händer...

//Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0